som toppen på verket..

0kommentarer

När man tränar på morgonen bli dagen så mycket bättre 
och man kan ligga på sofflocket med gott samvete på kvällen och njuta av livet. Idag har jag känt mig stark. Imorgon vill jag vakna upp och ha massa energi till att plugga. Tänkt om man hade kunnat ligga på topp hela tiden, varje dag! Det finns ett mönster som alltid funnits där men som jag blir mer och mer medveten om. Jag känner mig på topp när jag tränar och är aktiv i min vardag. Då blir alla andra vardagssysslor roligare, oavsett vad man håller på med. Det är viktig att man känner sig glad och nöjd med sig själv i alla lägen och klappar sig själv på axeln oftare än ibland. På topp kan vi inte känna oss alla dagar och tur är väl det.
Det är de dåliga dagarna som gör de bra dagarna. 
Så här blev min gratäng efter att den legat i ugnen.
Man blir inspirerad att kocka i köket när man ser Sveriges Mästerkock. Brukar somna till det programmet
när det är repris på kvällen.. Eller jag somnar när dom säger "nästa vecka i Sveriges Mästerkock.."
Körde lite på måfå och anpassade mig till ugnsformen. En lättlagad och billig middag.
 
Recept på Korv- och broccoligratäng:
250g Broccoli och 4st morötter
1/3 Falukorv
Äggstanning: 3 ägg, 2 1/2 dl mjölk, salt och peppar
Riven ost, som toppen på verket.
 
Grädda i ugn, 200°c ca 40 min tills äggstanningen stelnat och osten fått önskad färg.

Kommentera

Publiceras ej