Varmt rykande kaffe..

1kommentarer

då är jag hemma. Gossat ner mig under en filt och låter busvädret dåna för sig själv där ute. En skön tisdag. En av mina bättre dagar på jobbet idag. Inte gäspat en enda gång förrutom när två tyskar kom in prick kl 18.00. Brukar vara så när man har någon tid att passa och vill stänga så fort som möjligt. Cyklade i motvind till Friskis, där jag cyklade, sen cyklande jag hem i medvind. Det tackar vi för. 9 timmar med spotify fick mig att välja radio istället för musik i hörlurarna på hemvägen.. 
 
Ibland önskar man att han haft en mikrofon i affären, "Nu stänger affären om 5 minuter. Var vänlig börja avsluta det ni håller på med och välkommen åter i morgon. Jag bor inte här. Nu vill jag hem.".
 
Dagens:
Nostalgi: Kommer ihåg att jag trodde att dagisfröknarna bodde på dagis när jag var liten.
Chock: En väldigt speciell kvinna vinglar in i ett par för höga klackar, bryter på finska och frågar om hon kan få en sån där katalog som finns i skyltfönstret. Ja, visst kan hon få det, svarade jag. Sedan kollar kvinnan på mig och frågar plötsligt, "varför är ni alla så korta fast ni inte ens är kineser?". Konversationen blev inte mer spännande än så för jag hade inge bra svar och hon hade inga fler frågor.
Smak: Nutellamackorna till frukost, jag och min kille var och käkade hotellfrukost på Hotell1 innanför ringmuren i morse. 
Fniss: Öste på med vatten på stenarna i bastun, ville ömsa skinn (usch, lät lite läskigt det där) och satter mig på högsta slafen. Först kommer det in två kvinnor, "nämen gudars så varmt det var här.." viskar dom. Ena kvinnan går fram till termometern och kollar, "80°c, det var inte kallt dju naj..". Jag fnissar och säger inte ett ord men tänker "hehe nedre slafen är för bastumesarna. Varsågod.". Sen kommer en mamma och med hennes två följeslagare till barn, "nämen gud vad varmt det var här inne.. aah ooh.." stönar hon och sen går även hon fram till termometern och utbrister, hon nästa skriker, "180°c, men guuud kan det stämma. Det är ju som i en ugn". Då svarar en av de andra damerna på nedre slafen, "naj, du måste kollat fel.. men varmt är det.".
"det var ett jävla tjat.." tänker jag. Då går mamman och öppnar dörren för att släppa in lite kall luft. Då gick jag.
 

1 kommentarer

MammaMia

21 Feb 2013 20:46

Åh, så kul att läsa om erat liv på Gotland, tittar in lite då och då....känns som att man är "med på nåt sätt". Kanske du bloggar även från Kuba?? Kram och trevlig semester!! Kram från oss

Kommentera

Publiceras ej