Ensamhet..

0kommentarer

är skönt när man väljer det själv!
 
En dag som förut haft ett ångestmoln över sig har förvandlats till veckans skönaste. Dagen då man har chansen att knyta ihop påsen och avsluta veckan på bästa sätt. Oavsett om man jobbar dagen efter. När jag vaknar upp på en söndag känner jag att det finns mycket att göra. Jag har lust till så mycket och vet inte riktigt var jag ska börja. En dag att längta till helt enkelt. Att hämta min kille från ishallen mitt i natten, efter en bortamatch på fastlandet har också sin charm. En renbäddad säng och en nattmacka innan man kryper ner i 90:sängen.
 
Idag har solen skinit hela dagen. Hade jag inte glömt solbrillorna hemma hade jag fotat en stekigt egobild. Imorgon börjar "hard work work"-veckan. 9-18 måndag-lördag. Får se hur mycket jag hinner fylla dagarna med mer än jobb.
"Kommer inte bli en jätterolig vecka, naj!".
 
Söndagsmorgon i min ensamhet. Mia Skäringers bok, kaffe, lugn och ro. Söndag i all ära.
Lördag. Sprang milen och höll ett bra tempo hela vägen. Det gäller att tänka på varje steg man tar, så försvinner tankarna man har i huvudet och tillslut tänker du inte ens på att du springer. Ett av det bästa jag vet är att springa. Friheten och lyckan efterråt. Dessutom den enklaste och billigaste träningen. Min passion.

Kommentera

Publiceras ej