I väntan på..

2kommentarer

att kaffet ska svalna, passar jag på att blogga. God morgon.
Idag är det onsdag. "Hjälp, har jag blivit snorig?", var det första jag tänkte på morgonen. Förhoppningsvis är det för att kroppen inte vaknat till ännu. Det är sällan det passar att bli sjuk. Aldrig närmare bestämt. Måste ha apelsiner, mot affären! Varför jag blir lite extra nojig är för att Marre min vän ligger hemma i feber och för att jag hängde med henne den dagen hon kände sig hängig. Dagen efter den dagen fick jag ett sms, "jag måste ha glass. jag är sjuk. Kom och ge mig glass annars dör jag. Macflurry Daim är det enda som kanske hjälper! Du får ta risken att bli smittat. Jag skulle gjort det för dig.". Hoppas hon lever idag för jag åkte aldrig med glass till henne. Vilken dålig vän jag är.
 
Igår var vi med laget på Boda Borg. En rolig kväll. Skickligheten och lite tur förde mitt tappra lag till seger då vi fick åka hemåt i mörkret med hedern i behåll. Åtta stämplar, woop wop!
 
Idag väntar först lite plugg och sen ska jag jobba. Har en praktikant hos oss i två veckor, en tjej som går i nian. Det var ett tag sen man gjorde det. Kommer ihåg praktiken med Amanda på Föremålsvården i Kiruna då vi fick binda egna böcker och göra fina omslag. Det var roligt. Det var ju alltid roligt att praoa när man gick i skolan. Då insåg man inte att man skulle ta vara på ungdomen och njuta av att bara få gå i skolan och slippa bry sig om att dra in brödfödan. Det var ju lek att jobba då. Ja, förrutom då när jag och (även då) Amanda praoade i förskolan i fyra dagar. Det var ett rent helvete, ungarna hade precis blivit så tunga att man hade träningsvärk i kroppen efter att de hade hängt och klängt på oss hela dagen. Det var inte som att sitta barnvakt till mina väluppfostrade kusiner utan den där praon på förskolan fick mig att inte ens närma mig tanken att plugga till förskolelärare när jag blev äldre. Det räcker att leka med barn på fritiden, tänkte jag då och så tänker jag än idag.
Nu är mitt kaffe på bordet pissljummet och det går inte att dricka. Jag får hälla ut och ta nytt. Det regnar här i Visby så jag tänkte fånga min dag genom att slå upp en sida i Köprärrens Grunder och bara... njuta. Dagens tips: "Allt beror på hur man tar det".
 
Tre gamla bilder från 2008 kommer nedan:
Jag och Serena, första dagen på gymnasiet
Liz och Amanda på Café Safari

2 kommentarer

mandooka

26 Sep 2012 16:39

hahaha! vilka flashbacks jag fick från de gamla praodagarna.. och första dagen på gymnasiet, vad små vi kändes!
saknar dig bettis!

nettanbettan

30 Sep 2012 21:20

haha eller hur. vilka goda tider. har vi praoat utan varandra någonsin mandokka? jag får såndana amandaattcker ibland, plötsligt bara. tex när jag satt på biblo ensam med en kopp kaffe här i veckan, och med en tungläst bok framför mig. då bara önskade jag att jag kunde trolla fram dig bredvid mig, så att du kunde säga nåt roligt för att få mig och skratta. för jag behövde skratta då :) <3

Kommentera

Publiceras ej