Jag vill bara spy..

2kommentarer


Dags att plocka ner stjärnan nu. 22 januari, det är söndag.
Igår blev vi bjudna till Lena och Johan på middag tillsammans med Linda och Nicke, jätteroligt att träffas i par, bowla och käka middag. Ett och två glas vin blev det också till maten. Roligt att Lena styrde upp så att det blev något. Det blev en sen kväll.

Annars så lyckades jag bli riktigt förbannad igår. Har för ett tag sedan tappat min knallrosa tupperware-vattenflaska med avtagbar botten på gymmet. Har sörjt den där flaskan. Men igår såg jag den, en ung tjej hade lagt den på bänken medans hon snörade på skorna. Stod länge och stirrade på flaskan och tänkte "vad är oddsen att hon har en likadan". Kände liksom hur det började bubbla i mig och blev förvånad av att höra mig själv fråga, "ursäkta men var har du köpt den där flaskan?". Självklar blev hon paff, letade ord och sa, "köpt den på Stadium..".
- "jaha, men inte har väl stadium såna där flaskor, får jag kolla på den?" (Stadium finns inte ens på Gotland).
Sagt och gjort.
- "aa jo, eller fått den när jag var med i stadium-cupen."
Öppnade botten och såg gravyren på flaskan. Nu, helt säker på min sak.
- "tycker att det låter skumt, har nämligen nyss tappat min..".
Jag fick inget mer sagt, och så gick tjejen och hennes kompis. Hade jag skrivit in mina initialer hade det var lätt att bevisa att flaskan var min. Eller hade hon sagt att den var från tupperware, då hade jag självklart trott på henne.
Jag är så glad över mig själv att jag frågade henne, att jag inte bara lät henne gå ut genom dörren och suga på min kära vattenflaska. Förhoppningsvis gjorde jag henne lite nervös, det INTE är okej någonstans att ta andras saker. Stadium, in my ass! Det spelar ingen roll att det bara var en vattenflaska. Det är en principsak! Nog för att det inte bara var en ynka vattenflaska. Det var en SKITBRA vattenflaska som rymde nästan 1 liter vatten och som jag kunde förvara mina ringar och nycklar i botten på. Värdens bästa! Folk som inte kan skilja på mitt och ditt vill jag bara spy på. Jag blir så trött. Tjuvar finns det alldeles för många av.

2 kommentarer

manduhue

22 Jan 2012 18:52

GO BETTAN!!!

manduhue

22 Jan 2012 18:53

GO BETTAN!!!

Kommentera

Publiceras ej