Vi har det bra..

0kommentarer

Nästa så att våren redan är här, eller vad vi kallar vår i Norrland i alla fall. Botade min hemlängta igår genom att sopa bort lite snö ute på bron. Jo det har kommit snö, i massor faktiskt. Några drag så var hemlängtan bortsopad. Nycklarna till vår nya lägenhet ligger på köksbordet, ser framemot att flytta in. Nog för att jag trivs här på kollektivet. "Vi har det bra. Vi här.. på Kneippan!" Tänker på melodin till låten "flickor bak i bilen". Annars har jag och Phille varit en sväng förbi Jysk. Tanken var att inhandla två vita lakan, sagt och gjort. På väg ut fastnade vi vid ett klassiskt bordsfotbollsspel. Gick ut med en stark ledning, 8-5 men Ph drog hem segerna med 10-9 och jag förklarade mig som en förlorare. Sen åkte vi vidare till Data Byrån och testade på varsin dator. Phille testade ett "skitfränt" krigsspel och jag gav mig på en Mac-dator och komponerade min egna musik på något barnprogram. "Det är Macbook som gäller", sa försäljaren. Jag nickade och höll med.
(skrivet, måndag den 6/2-12)

Kommentera

Publiceras ej