Som att vända på handen..

0kommentarer

och så gick man från snö och -30° till regn och +4. Ligger Kiruna och Visby i samma land, det kan man undra. Sverige är ett avlångt land. Årets sista löprunda idag. Sprang runt elljusspåret. Eller jag plumsade, halkade och plaskade mig fram. Hoppade över vattenpölar och plumsade i snön som ännu försöker hänga sig kvar. Efter 3 km bestämde jag mig för att springa ut på stora vägen, där det var rena rama halkbanan. Försökte i all iver hålla mig på 5 min per kilometer. Måste ha sett ut som Bambi på hal is. Höll på att slå ihjäl mig och svängde in i skogen igen. Glad att jag klarade mig hem oskadd. Ibland måste man slänga in handduken. Hade tänk mig 1 mil men det fick bli en halv. "En riktig löpare springer i alla väder", kommer jag ihåg att nån sa. Den varma duschen var den skönaste på länge! Imorgon är det Nyårsafton! 
 
Visby 2012-12-30
Dagarna innan Julafton i Svappis
Kiruna, Juldagen på Ferrum.
 

Kommentera

Publiceras ej