Minus men ändå på plus..

0kommentarer

Lägesrapport, Svappavaara! Norrland levererar -30°c. Vilken känsla att stiga av planet och andas in den torra kalla vinterkylan. Det är som att sniffa nostalgipulver. Roligt att man träffar bekanta redan i gaten på Arlanda. Precis ställt in väskan i rummet. Det är fullproppad med julklappar, 21 kg packning. En vecka i detta vackra vita vinterland. Synd att jag har lite plugg att ta itu med en dag som denna. Men tänker inte sätta mig ner med "skiten" direkt, ska till mormor och morfar och knacka på. Det luktar lussebullar, kaffi och en massa annat. Hon brukar ju ha 27 sorters kakor hemma så här vid jul så jag kanske får mina bregottkakor också. Mina favoriter. Mormor och morfar alltså. Mamma och pappa Kent är på jobbet. Brorsorna hemma. Det borde finnas nån klocka utanför dörren som man kan ringa i när man kommer hem så här, "woooohooo allihopa, jag är hemma!". 
 
 

Kommentera

Publiceras ej