Mamma- och potatisgris..

0kommentarer


Mammas födelsedag igår. Natten mot igår gjorde jag överraskningsförberedelse för mamsen. För att jag själv skulle sova ut, gjorde jag i ordning så att mamma min skulle få en fin kaffestund under den tidiga morgonkvisten. Kaffepressen ställde jag på bordet, present och hembakade lingonmuffins bredvid. Även ett hemlagat kort och en dikt. Ibland måste man visa sin uppskattning för sin mamma, det är lätt att det inte blir av. Därför är det bra att alla har en alldeles egen dag, en födelsedag. Då har man tillfälle att visa sin uppskattning. Och mamma, det är nog den person som jag uppskattar mest här i livet.

Annars, usch för att söka jobb och marknadsföra sig själv. Jag blir spyless. Nu sitter jag och är yr och helt tom på ord. De som jag knapprar in här, de är de absolut sista jag har. Jag har kommit i underfund med att jag är en perfektionist, blir inte allt perfekt sliter jag mig i håret. Jättehårt. Det är jobbigt att ha det så. Det gör lite ont faktsikt. Behöver allt vara så jävla perfekt? Det kan ni tänka på. Om ni ens behöver. Vi ska ju alla dö ändå.
  Om två veckor slutar jag på LKAB och att ha ett jobb klart när jag flyttar ner till Gotland hade varit skönt, tryggt också för den delen. Att börja skola det är jag också sugen på. Nog för att det hade varit skönt att vila sina trötta axlar efter allt bankande med storsläggan uppe i gruvan. Efter en månad som arbetslös/sysslolös blir man rastlös. Det vet man ju.

Veckans hemlis: Jag har klarat svenska testet till polishögskolan, var och skrev provet i Luleå under tisdagen. Vilken lättnad, vilken lycka!

Kommentera

Publiceras ej