Psykisk ohälsa..

0kommentarer

Hushållsarbeten. Jag säger bara: Bo, ring!
Varför tävlar jag med mig själv när jag ska koka kaffe? Först sköljer jag igenom hela kaffebryggaren, lite nonchalant sådär. Nonchig som man är. Fort ska det går. Att använda diskborste och Yes varenda gång är att ta i. Onödigheter som bara kostar tid och pengar. Fast i och för sig. Pengar kanske det inte kostar. Alla har väl sett reklamen, "jag köper aldrig Yes". Hur som helst. Tillbaka till viktigheterna. Bryggaren, den fyller jag med vatten. För att spara tid gäller det att du inte begår misstag. Det är jackpott om vattennivån är exakt där du vill ha den. Blir det för lite eller för mycket vatten fattar ju vem som helst att du fördröjer tiden. Enkelt. Bryggaren ställs på plastplattan och innan alla tillbehör är ditstoppade är strömbrytaren på. Knappen lyser röd vilket betyder att det snart kommer bubbla upp vatten från röret i mitten. Nu måste man vara snabb. En snabb rörelse, vrid kroppen mot diskbänken där allt ligger. Plocka upp. Vrid tillbaka. Först ska röret på plats, sedan stålfiltret. Högst två sekunder får det ta. Knappt det. Måtta upp kaffe, rågade mått. Snabba rörelser, det är det viktigaste. Kom igen! Det luktar gott. Förlora inte dig själv i aromen. Här gäller det att ha självdisciplin. Nu på med filterlocket och tillsist bryggarens lock. Ibland inträffar det som inte får ske, det hinner bubbla upp vatten ur röret. Detta händer om inte instruktionerna följs till punkt och pricka. Alla har dåliga dagar. Idag var det en bra dag. Har aldrig varit såhär snabb.
Jag känner stress när jag kokar kaffe. Jag tror att jag är rädd att det ska ta tid. När det gäller kaffebryggning kostar det några sekunder. Jag är sjuk. Ibland uppträder jag likadant när det gäller diskmaskinen. Torr disk, in i skåpet ska dem. Fort ska det gå. Natalie konstaterar: Hushållsarbeten vill man få överstökat. När jag gör matbackar, tvättar kläder etc beter jag mig på samma sätt. I alla fall när jag är ensam. Det är ett tydligt mönster.
Nu är jag ledig helgen. Det är nästan så att jag stiger mot himlen. Lättnaden är svår att beskriva. Allt som är fantastiskt eller för jävla värdelöst är svårt att beskriva. Om man nu inte är poet.
Ps. Ska klocka min tid på kaffebryggning imorgon. Lägger in det på bloggen under helgen. Woooohoo!! Awesome! Missa inte för guds skull, eller för er egen skull. See ya, bitches! 

Kommentera

Publiceras ej