Fånga dagen efter..

0kommentarer

"Upp och hoppa, ligg inte och dra dig. Du måste fånga dagen!"
Efter sex stycken rena och klara dagar kom den grumliga och suddiga dagen. Dagen med infekterat d. Dagen efter galej, "dagen efter". Jag borde ha fångat dagen efter och tryckt i mig vätskeersättning innan jag slöt mina ögon. Har aldrig testat tabletterna men det borde ju göra susen. Har aldrig ägt ett eget paket och om någon annan har haft har jag alltid blivit utan. Det kanske förklara saken att jag brukar vara mest bakis i gänget. Där ser man. Kanske borde vi stannat hemma och käkat kräftor ändå? I den gamla hederliga byn, byn med graciöst b. Jag söker medlidande och sympati, men jag är rädd för att jag kommer somna utan framgång. Visst har det funnits värre dagar, det har det. Som den där bedrövliga lördagen i Tolla, efter skolavslutningen i tvåan. Hade jag varit hemma hade jag låtit ansiktsuttrycket säga sitt. Men nu var det ju så att jag var i ett främmande hushåll med min pojkväns familj. Jag hade nyligen hoppat sönder deras parkettgolv och att ännu visa sig vara en fylle kärring, nja det fick inte ske. Livet bjuder på utmaningar! Det är rätt kul att låta sig själv bli överförfriskad men man får vara beredd på att det kommer konsekvenser och en dag efter.
Fylla, livets karamell? 2/5 ggr kanske.

Kommentera

Publiceras ej