Eye of the tiger..

0kommentarer

Årskontroll på Synsam idag. Då var det bekräftad. Min syn har blivit sämre, jag har ett dominant högeröga vilket betyder sämre vänsteröga. Ja, man börjar gå ner sig. Som på alla andra ställen fick jag ett kvitto innan jag spatserade ut från affären, de där papperslapparna ger en ångest men det får en att haja till. Som en äcklig liten mask ligger den där i din påse. Personligen brukar jag undvika att plocka upp den. Jag vet att den finns där men vill fan inte röra den. Det kostar att ha brister, det är det ingen frågan om. 1500 kr fattigare blev jag efter ett besök på glasögonaffären. Sen har jag även insett det nyttiga med att införskaffa en bankbok. Nu har jag skaffat en. En seriös sådan. Utgifter och inkomster måste noteras. Det här kommer göra mig till en bättre människa. Men jag måste erkänna en sak. Jag är ganska ordningsam men glömsk. Idag började jag dagen med en lögn. Jag missade tiden på Synsam igår så jag fick ställa klockan, krypa till telefonen och spotta ut en vitlögn, "Ursäkta. Jag åkte på jobb igår och glömde helt bort att ringa. Har ni någon tid idag?". Jesus Kristus vad jag tycker att sådant där är pinsamt. Det får mig att känna mig som en ansvarslös kvinna och det vill jag inte vara. Jag är glad att kvinnan på andra sidan luren inte hade mens i trosan för annars hade jag varit blind i gruvan till nattskiftet. Det är förresten också en fin egenskap, att kunna erkänna sina brister. Som vanligt har jag mycket vettigt att säga. Ha en strålande, bedårande dag!
Tanken för dagen: Tycker att det är fantastiskt att man kan gå från energilös till kraftfull på några timmar.
Två ögon med synfel. Alla har brister. Detta är dock min enda, om jag inte tänker efter så mycket.

Kommentera

Publiceras ej