Säg ost!

0kommentarer

Ännu en vecka har gått och några minnen vi fått.
Traverskurs inledde ledigveckan som nu bara har fyra timmar kvar att leva. Hockey-Phille sitter på "tufftuff-tåget" till Luleå och jag förbereder mig mentalt för en jobbvecka genom att skåda solnedgången. I helg har jag följt en puck och kollat på en massa stånd. Det är sällan jag öppnar plånboken när det är marknad i stan, men rundgången hör som till årets rutin. Slängde istället ner pengarna i tanken på Glenn som alltid tycker det är lika behagligt att bli fylld. Fram och tillbaka mellan Svappis och Kiruna. Men vad gör man inte för kärleken! Kan nog köra den där sträckan med ögonbindel snart. Utan att överdriva. Att jag blev nedkyld i ishallen är idag en struntsak. Att bli upptinad av en varm kille, en bastu och en brasa lever upp till det mesta.
Dagens medalj går till min mor som lät oss vakna till aromen av nybakt bröd. Det där är en mamma att hänga i juligranen! Mammas bak luktar gott.
Det är inte meningen att blända er om ni nu blir bländade. Förlåt.

Kommentera

Publiceras ej