Super Nanny, Nettan..

0kommentarer

Tänk att så lite kan göra så mycket.. (dagens mening).

Det var lätt att skapa harmoni. Det enda som behövdes var att tända en ljuslykta. Det röda skenet blev som balsam för själen. Huset sover. Plötsligt fick jag en idé att släcka ner hela huset och tända ett ljus. Det enda som syns framför mig är en dansade låga. Vackert. Tv-surret var kanske det skönaste att få ur världen. Kanske dags för meditation?
  Om några minuter ska jag slänga av kläderna och ge mig ut på äventyr i drömmarnas land. Förra natten blev en ruskig sådan, mardrömmar avlöste varandra. Ni vet, man vaknar och vill inte somna om i rädsla för att fortsätta på samma spår. När jag vaknade var jag rädd och till min förvåning täppt i ena näsborren. Halvt i sömnen vinglade jag till köket för att rota fram vitaminburken. Väl framme i köket blandade jag ihop en överdos som jag sköljde ner i strupen. Jag vinglade tillbaka och snubblade ner i sängen igen där otäckheterna fortsätte. Minns att jag vaknade för andra gången och tänkte "undra om jag ska skriva ner drömmen nu så att jag kommer ihåg allt på morgonen". Detta är något jag faktiskt gjort förut, men den här natten var papper och penna för långt borta. Tyvärr.
  Idag har jag agerat barnflicka, åtta timmars arbetsdag. Helt i min smak. Och hör så fantastiskt, jag har inte kännt av någon nästäppa eller förkylning (peppar,peppar..)Hämtade en överlycklig unge från skolan. Fröken bjöd in mig i klassrummet och jag (den stora coola kusinen) fick sitta med de sista minuterna av lektionen. Fick vara med om en lite nostalgiresa när en stolt tjej öppnade sin skolbänk och visade alla sina fina skolböcker. Innan vi skuttade från skolan sa fröken, "hon har pratat om dig hela dagen". En timma efteråt kom den två år äldre lillkusinen hem. Det stora samtalsämnet när vi mumsade i oss köttbullar med mos var, "killar". När den ena tjejen talade om hennes ångest inför att göra slut med hennes killar, rykte den andra på ögonbrynet och påstod att det inte är svårare än att säga, "jag gör slut!" och sen gå därifrån. Kort och konsist. Efter maten  fyllde vi köksbordet med pyssel och slog på en skiva med senaste sommarhitsen. "Jag kan alla låtar", sa ena tjejen och visst talade hon sanning. Vid åttasnåret var det dags att baka och efter resultatet döpte vi kakan till Monsterkakan. Efter för mycket karamellfärg och översvämning var namnet ett faktum. Trots ett gräsligt utseende knullade det i munnen..

Kommentera

Publiceras ej