Teskedsgumman ligger runt..

0kommentarer

Jag är i Björkarnas stad. Uppdatering, lägesrapport. Liftade hit med familjen Kemi, isprinsessan ska tävla så jag såg möjligheten att haka på och samtidigt hälsa på min kära familj. Ibland finns det inget bättre än en mammakram. Hon låg uppe och väntade på mig när jag kom insmygande. Magen skrek och självfallet hörde mamsen det då hon genast satte igång med att smöra två gurk -och ostmackor till sin dotter. Renbäddad och härlig säng, åh vilken skön natt det kommer bli. Nog fast jag redan nu längtar efter att vara lilla skeden. Men jag ska vara ärlig. Det ska bli skönt att vila öronen från renoveringen som pågår i lägenhetsområdet på Lingonstigen. I morse var det olidligt. Det lät som att byggarbetarna slet bort vår balkong och dunkade den allt vad de orkade mot husväggen. Och sen när jag insett att det var lika att kliva upp var det dags för gubbarna att ta rast. Det var som fan.

Kommentera

Publiceras ej