Det är som moln överallt..

0kommentarer

Ångrar att jag vände upp och ner på mitt rum. Den svarta klockan i vardagrummet (den som du älskar, Philip) har slagit tolv gånger för ett bra tag sen. Hela huset och kroppen vibrerar när den där jäkeln sätter fart. Jag borde och vill ligga och sussa under min sänghimmel. Ute är det sisådär två decimeter snö. Det känns rätt bra i bröstet när snön faller, faktiskt. Får en sån där härlig julkänsla i kroppen. När jag var ute och plogade gården nu på kvällskvisten kände jag nästan för att slänga mig i snön. Bara så där. Jag ville bara sträcka ut mina armar och hoppa raklång ner för slänten. Det är sant. Körde dock 30 sekundersregeln och övervägde att inte göra det eftersom erfarenheten säger att snön kanske inte är så mjuk och gosig som den ser ut att vara. Snön brukar vara kall och väldigt sällan är fallet mjukt. Det är nyttigt att tänka efter ibland. Ibland inte.
  Dagen har gått i goda gärningarnas tecken vilket gör mig tillfreds. Dags att styra upp kaoset i min del av huset! Lär somna i skurhinken.


Mamma tyckte det var så coolt att hon inte kunde röra sig, till skillnad från mig som lyckades skapa fyra olika utseenden. Eftersom jag är naturlig snygg har jag svårt att misslyckas. Är fotoskön, det kan inte hjälpas! 
Man kan dela in samhället i fula och snygga människor. Jag tillhör den senare. Jag ska inte behöva be om ursäkt för att jag tycker det.
  PS. Jag hade vela elda upp Jantelagen och sen pissa på askan!

Kommentera

Publiceras ej