Havet är djupt..

0kommentarer

Blogga, hur hinner man det i all hets och allt skolplugg? Det är nästan omöjligt men otroligt skönt att få skriva något annat än projektarbeten och vise versa. Tro mig, det är värre än någonsin. Jag simmar i mitten av allt, i ett stort hav av studier. Det är ett hav. Det är djupt, stort och mörkt. Att en katastrof skulle komma, det hade jag förutspått. Av den orsaken beskyller jag mig själv allra mest, men som alla vet är det är lättast att beskylla någon annan. Det känns skönast så. Jag vill bara fråga (vem som helst, mig själv och alla andra):
- Hur tänker lärarna? Det fattar ju ingenting. Den ena är värre än den andra och alla tror att deras ämnen är det viktigaste. Jag går på gymnasiet (2 veckor kvar), har en massa olika ämen och min "att göra"- lista är olagligt lång. Borde inte de sista veckorna av skolan vara fridfulla och roliga? Jag tar studenten för fan! Just nu känns det mest mörk och kallt.

En elev med dålig planering + en lärare med dålig planering = katastrof.

Nu sitter jag på skolan, i datorteket som det kallas. Ett datarum i biblo. Har precis gjort klart min solinstrålningskarta och nu skriver jag i all hets på projektarbetet. Det är slutspånat och jag hoppas att mina kompanioner kommer hem från utlandet fulla med energi. Det behövs. Tro mig.

Snart ska jag bli upplockad av världens finaste kille. Snart tar jag helg. 
Adjö!

  
En kines som är jävligt trött, som dricker kaffe för att bli pigg. Pigg blir hon inte längre eftersom hon började dricka kaffe i 10-årsåldern. Kaffe är hennes enda last. Det är i alla fall vad hon tror. Men hon vet, kaffe är gott!

Kommentera

Publiceras ej