Laddar kanonen

0kommentarer

Efter en kanonhelg i Umeå kom fem arbetsdagar från 14-22. Jag och Philip bestämde oss för att fira midsommaren i Björkarnas stad. Efter förmiddagshelgen tog jag en ljudbok i handen, en packad väska i den andra och hoppade in i min silver audi, Glenn. Om du vill kan du bara säga, Glenn Silver. Glenn rullade på som aldrig förr, fintade kamerorna efter vägen och förde mig fram till min Philip som väntade i Luleå. Saknaden gjorde att foten som var placerad på gaspedalen blev tyngre och tyngre. Jag vet att det är dumdristigt att köra fort. Man säger alltid till andra, "kör försiktigt" och hoppas innerligt att de ska lyssna på ens ord, men när man själv sätter sig i bilen, då blir man odödlig. Detta stämmer självfallet inte, man är inte odödlig utan bara dum. Hastigheten ska hållas hädanefter, det har jag bestämt, så ni behöver inte vara oroliga (om ni nu är det). Det är bra att det finns fortkörningsböten. Det tycker jag faktiskt.
Först fixade Philip sin sista träning inför en månads ledighet och jag kom på den briljant idén att bjuda ner Amanda och Joel till Umeå för parumgänge. Helgen bjöd på vin, fotboll, bad och mat i stora skottkärrslass (mamma är otrolig). Jag fick konkurrens i bubbelpolen av två små damer som vägrade släppa min pojkvän. En satt fastkilad på ryggen hans och den andra satt gränslöst över honom med en saxgrepp runt hans mage. Helgen flög förbi och hemresan blev het som tusan då Glenn Silver ej äger AC. Philip envisades över att få sitta de där 8 timmarna framför ratten till vårt mål i norr. Det kändes som att bilden blev ostadigare efter varje timme som gick (?). En människa i bilden sa, "jag vill inte dö". Ordlekarna som vi sysselsatte oss med satt lite glans på bilresan men att radion tjurade var mindre uppskattat då vi ville höra kommentatorerna till "toppmatchen" mellan Tyskland och England. Hem kom vi, alla 2 kg tyngre.
Idag är det lördag, vilket innebär ledigt. Sitter med turbanen på skallen. Dags för festival. Jag och Philip är taggade. Det luktar fest. Philip värmer upp med musik. Nu kör vi! Evys house väntar. Är det dags för en till kanonhelg?

´
Mitt allt.
Världens bästa kille och jag.

Kommentera

Publiceras ej