Gold digger..

0kommentarer

Curling-damerna försvarade sitt OS-guld. Vilken nationalkänsla som infinner sig när bl.a. OS äger rum. Ögonen fylls med tårar när vi plockar medaljer. Först håller jag andan, pustar ut, ögonen fylls, salt i näsan, leendet växer och en droppe faller ner för kinden.
Många kan tycka att curling är tråkigt, men jag håller inte med. Det är mycket tänk och skicklighet, och faktiskt spännande att följa. Som igår vi midnatt. Seger känns långt bort, två stenar står i boet. Ett par stenar som ses som en lätt match att slå bort. Canadafansens ljudnivå blir högre.. Men en sten vill stanna och plötsligt hörs skrik från Lag Norberg. Guldet passas över till Sverige och vi får skåda ännu en oskyss. Att vinna är den bästa känslan. Jag säger bara, ohlala i am a gold digger!
Och ps. Jag pissar på Tiger Woods. Ds.
Cheryl Bernard (Kanada-curling) och Eva Röse (skådis).
Bara jag som tycker de är lika som bär?

Kommentera

Publiceras ej