Lilla snigel akta dig..

2kommentarer

Igår hade jag en lärling runt halsen. Fick ge ut alla mina kunskaper och färdigheter till en amatör med min ålder x3. Plötsligt blev det en massa problem i verket och jobb fanns i massor. Sådana dagar går undan. Finns inget värre än tid som tickar lika fort som en snigel som går över vägen. Sen har vi ju det där med att vara två istället för en, mycket trevligare. Att prata med sig själv blir tjatigt i längden. Eller rättare sagt trist, man får ju inge gensvar. 32 arbetstimmar kvar att döda. Dah, vad jag pratar jobb. Det är lätt att dra med jobbet hem liksom. Nä fy i helvete, nu sover vi. Natti natti, önskar Natti.

Dagens hunger. Alla dagars hunger:
Mitt hjärta, Philip (Umeå. 25 juni. Middag hos morsan).

2 kommentarer

petrus

27 Aug 2010 14:50

tack för den fina påminnelsen om att det är 32 långa gruvtimmar kvar innan ledigveckan... hjälp, jag har inget liv längre. och nettan, det var alltför längesen vi sågs. bara så du vet :)

nettan

28 Aug 2010 19:29

12 gruvtimmar kvar, petrus. hur länge har du jobb? och det där med liv, det är väl inte precis något jag heller har. men mitt hjärta pumpar. det är väl huvudsaken. håller med, det var länge sen. nästa så att jag glömt bort hur du och alla andra ser ut. en vardag som är dränkt av jobb behöver umgänge, kompisar är bra! vi måste prata ihop oss.

Kommentera

Publiceras ej