Det är tuffa tider..

2kommentarer

Tuffa skift. Smutsiga, svettigta och långa.

Du parkerar cykeln bakom busskuren. Med svettdroppar i pannan drar du ditt inpasseringskort. Grinden öppnas. Några fotsteg. Grinden slås igen. Några fotsteg till. En upphöjning, en trappa. En liten kurva. Det är varmare än ute. Du är inne. Skåpet åker upp. Du har rutin. Kläder av. Kläder på. Sen går du därifrån. Radion på. Fast först en kaffetår. Du tänker, "detta skift kommer ta år". Dock ingen sympati du får. In i verket du går. Om det här ska gå måste du tänka, "tänk alla pengar jag får".

Idag är det Emelies sista skift. Insåg precis att träningsverken i magen kommer försvinna. 12 timmar sen blir man ensam kvinna på bygget, eller åtminstone i skiftlaget. Helt allvarligt, jag känner djup sorg. Det kommer kännas tomt utan henne. Ett labb utan Emelie är inget labb jag tänker springa till stup i kvarten i alla fall, så mycket vet jag.

Imorgon har jag ledigvecka! Umeå, morsan och Sebbe väntar. Sen ska jag till Luleå, kura ihop mig i Philles famn och njuta till fullo.

2 kommentarer

carrosbarros

15 Aug 2010 18:27

Fick ditt lösenord av en tjej vid namn Hulda, men antar att du inte har nått emot det ;) Hoppas allt är bra med dig annars, nu är det ett tag sen sist kram

ägaren

15 Aug 2010 19:08

hej carrosbarros (minns du vår intervju?). det gör absolut inget, har tänkt på dig. vet ju att du haft mig på bloggkoll.se och att du brukar följa mig lite då och då. det är bra. jobbar för fulla muggar. hur är det med dig? saknar ditt ansikte! kramkram.

Kommentera

Publiceras ej