Salt i kaffet..

0kommentarer



Det brukar faktiskt samerna ha. I mina öron lät det faktiskt lite konstigt, åt minstone när jag hörde det första gången. Men i och för sig. Philip har sagt att samerna slänger ner torrkött tillsammans med kaffeost i kaffet, det är inga ovanligheter säger han och du Philip, nu har jag fått det bekräftat. Precis detta skriver Mikael Niemi i Populär musik från Vittula.

Ingen NSD i brevlådan denna morgon heller. Jag är besviken. Det var nästan så att morgonkaffet började smaka salt. Tårarna var nära. Måste jag börja ta prenumerationen i egna händer nu också? Det är väl inte möjligt. Inga kanaler har vi heller och kylen, den var plötligt tom. Saken blir ju inte bättre när man är utan dator. Dagens mammor och pappor, var är de på väg? 
  Man kan tro att mitt liv är ganska tomt för tillfället men ordet tomt hade jag inte valt. Jag hade istället påstått att jag tar avstånd från allt som förgyller vardagen, men det är viktigt att poängtera att det är under ofrivilliga umständigheter. Ja. Det är lite synd om mig. Jag lever i en icketekniskvärld. Det är i sånna här lägen man tackar fantasin, något man i alla fall inte är utan.
  Idag fick jag post. Nya anställningsavtal ska skrivas. Jag har fått förlängning! Ska vi skratta eller gråta? - Vi ler åt minstone.


Jag vet att jag ser aningen stel ut på bilden men jag gillar den. Jag tänker på varma härliga Grekland. En utlandssemester hade suttit fint. De spelade Hej mitt vinterland på radion idag och det är Augusti, DET ÄR SOMMAR! Är det konstigt att man vi dra härifrån? - Svaret är nej.

Kommentera

Publiceras ej