Jag älskar min KK

2kommentarer

När alla andra barnen gick till folketshus och kollade på esteternas show satt jag och några andra kvar i skolan. Biologi var ämnet. Varför ska vi alltid råka ha Sara P när en show äger rum i stan? Ids inte betala ikväll. Jag kanske låter snål men jag vägrar. Hur som helst har dagen varit seg. Sega skoldagar har man varit med om förut så dagen kom dock inte som en chock. Ej som en fet örfil. I skolväg finns det mycket att ta i tu med, jag skojar inte. Läxböckerna ligger på hög, snart ramlar berget och jag kan simma bland böckerna. Snart är det studentbal och mösspåtagning.

Magen var hungrig så jag gick ner till konsum. Tänkte inte gå från skolan än, en timma till. Om ni hade sett mig för fem minuter sen hade ni fått se världens snabbaste kvinna på att äta finsk smoothie, ett nybakat bröd med kaviar. Första gången jag köper något sånt och äter i skolan. En erfarenhet rikare. Nu har jag i alla fall energi. Ja, ni såg eller "hörde" rätt. Kaviar. KAVIAR!!! Jag köpte en tub och tröck ut innehållet på mackan. Jag behövde salt, var vrålhungring och tycker kaviar är svingott. Kalle ger mig energi. Bättre än Redbull!

Ps. För er som inte äter kavi, väx upp! Det är en del i mognaden att börja äta. Fast vi är olika, vissa vill ha skinka och ost, andra hamburgerkött och andra kaviar. Sånt är livet. Ibland önskar jag att jag kände den där "kalle" på kaviartuben. Han ser som så snäll och god ut. Jag tror att han hade fått mig glad i all stress och hets som cirkulerar runtrunt.
Jag älskar Kalles kaviar. Jag önskar jag kände Kavi-Kalle.

2 kommentarer

din vän pessimisten

17 Apr 2010 12:39

kavi är inte okej!

nettan

20 Apr 2010 10:52

Sök hjälp!

Kommentera

Publiceras ej