Blodet droppar..

0kommentarer

  Igår var det blodbad i Ormen Långe 2 (högst upp, dörren till vänster). Skräckens natt. Min kära kamrat Serena fick plötslig näsblod och smorde in golvet med blod. Jag och Amanda var åskådare som satt och stirrade på blodkvinnan med ögon sörre än pingisbollar. På inte ens 15 min var hela lägenheten fylld av blod. Blodkvinnan blev ur och yttrade sig om att det kändes som att hon slukat en kvarting sprit. Jag och Amanda blev rädda och försökte ta oss från blodbadet. Det var en kuslig stämning. Det var kletigt på golvet och vi ramlade och hade oss i all iver. Amanda höll på att spy och jag grät mest. Det blev bokstavligtalat, blodbad. Morsan undrade varför jag var blodig över hela kroppen och i ansiktet när jag kom hem. Jag skyllde på att jag varit i slakteriet och så var det inge mer med det.. 
  Det är söndag idag. En helt vanlig söndag, mina vänner. Plugg och innebandy står på schemat. Får tejpa fast glasögonen runt skallen idag. Har inga linser och utan glasögonen är jag blind. Och då mina vänner kan man inte spela innebandy. Tro mig.
Ps. Serena, jag tackar nej till ditt erbjudande om blodpalt. Hade jättegärna kommit men mamma ska laga en överraskning idag så jag kan tyvärr inte komma. Typiskt att hon skulle göra det just idag. Tack hur som helst. Hoppas du inte blir sur. Ds.
Serena. Jag kan bli din blodgivare om det behövs. Jag ställer upp i vått och torrt, det ska du veta.

Kommentera

Publiceras ej