Vi ska bada i det ljus..

0kommentarer

som bara vi kan se..

Dagen kom. Dagen gjorde sitt. Dagen gick. Och många minnen jag fick.
Dagen med stort A. Artonårsdagen.

Nu har jag fått ännu ett år på nacken. Det artonde året kom i onsdags. Lagom till Arran Premiären och Valborg. Helgen blev verkligen något att hurra över. Vi hänger detta i julgranen för det var länge sen jag hade det så roligt. Och tvådagars blev det. 
Torsdag: SOL, Tidig morgon med nödvändiga sysslor, dusch och fix, bil till staden, grillning, champagne, prat, husfest med för mycket folk, ferrum, dansa, drink (1st-125kr), slösa pengar, luft, skratt, smällar, efterfest och sen; dö för att sedan återuppstå. 
Fredag: SOL och stek på stan, skrattat, letat i full iver efter en heliumballong, mjukglass, gjort bort sig, skrattat lite till, stödvila(en stödvila som blev sömnlös. Däremot seglade Serena lång ut på drömmarnas hav), musik på balkongen, dusch och fix, vin, glädje, Arran, dans, Skaburbian, Trafikstockning (sjukt mycket folk), trevligheter och sen; somna på en hård soffa.

Ännu en vinflaska väntade på mig när jag kom hem igår.. Är det meningen att alla som fyller arton ska bli "alkoholduschade"?
Igår var det ett hyfsat utpumpat gäng som öppnade ögonen. Aldrig har en hamburgare smakat så gott. Ni skulle sett Gossens min när han tog den första tuggan av den heliga hamburgaren. Och det såg ut som att min vän Mandy-hoe blev frälst av en loka, den heliga drycken. 
Jag tackar för att jag slapp baksmällan. Inga stödvilor under dagen. Först väntade jag på Jarmo i rutan sen blev det att sova som en stock..

Och idag (söndag) har jag varit på grodsaffari med en kär kompanjon. Jag säger bara en sak: "Det är vår mina barn. Det är vår. Hälsa maj välkommen!" Dessutom har jag köpt en majblomma. Strax innebandy. Nog för mig. Hej då.

Kommentera

Publiceras ej