I wanna run with the wild horses..

0kommentarer

I kväll blev det att köra truck. En syssla jag inte så ofta ägnar mig åt.
800 hästkrafter och 60 ton järnmalm, "now we're talking".

Och för en stund sedan fick jag ett telefonsamtal från en kär person. Det innehöll det ena och det andra. Jag berättade bl.a. om en incident från barndomen. 
Jag var rätt så nykläckt och min störta passion var tuttar med mjölk i. Jag sög och sög, växte och växte, tills kvinnan som var ägaren till de goda tuttarna sa stopp. Jag som inte fattade desto mer, och som trodde tuttar var det enda som existerade på denna jord fortsatte trots försök till hinder. Till slut var Tuttkvinnan tvungen att ta till andra metoder. Hon funderade länge. Att skicka iväg mig på avvänjningskurs var inget alternativ, utan istället fick hon använda sig av ett leksakstroll. Detta troll hade en enorm kalluffs som tuttkvinnan ryckte en tuss från och la kring sin egen bröstvårta. När jag senare skulle ta mig min "mjölkdos" la jag märke till de gråa håret. Tuttkvinnan sa, "Kolla, tissen har blivit gammal, ursch". Jag förstod inte ett ord vad hon sa, men att något var på tok, det visste jag. Begäret försvann och tissar blev allt mindre viktigt för mig. Vem vill ha gammal mjölk eller hår i munnen?
Inte då jag..
Nu är det bara truckar som gäller!

Annars har jag haft en bra dag. Truckkörningen var som grädden på moset. 


Kommentera

Publiceras ej