Work it, make it, do it, makes u..

0kommentarer

harder better faster stronger!

Den här veckan har jag varit en miljöaktivist eller kanske, en gruvlig miljösorterare. Det känns bättre att säga så. Det känns tråkigt att säga att man är en, patetisk skrotplockare som utför slavgöran. Hur som helst är min huvuduppgift är att göra rent efter mig..
  •   Skyffla upp betongskrot i hinkar. Bär sedan dessa uppför trappor till en container där du tippar av. Upprepa sedan sysslan ett x antal gånger (timmar) tills du gjort rent efter dig!
  •    "Psykplocking av metallskrot". Vandra runt på ett fällt som en psykopat och leta efter små och stora delar metallskrot. Samla ihop dessa i högar jäms med fältet. Hittar du ett 40kg tungt skrot försök på bästa sätt att frakta denna till närmaste hög. Inget hjälpmedel som t.ex. spade är tillgängligt. Varenda litet skrot ska upp tills du har gjort rent efter dig!
  Jag är helt slut. Vad har jag för sommarjobb? Jag vet inte om jag redan har blivit eller kommer att bli psykiskt sjuk? Igår slutade det med att jag låg på marken och ålade samtidigt som jag sjöng Shakiras "whenever, whenever". Min kollega Amanda klagade samtidigt över att vi inte får någon respekt på vår arbetsplats och imiterade en av de högre cheferna, "jaså.. men drar dom där in några pengar till firman?" (Dock var detta ett missförstånd från vår sida, chefen menade visst inget elakt i sin kommentar. Värt att nämna.) Men vi gillar ändå inte att bli kallade, "dom där". Miljöaktivisterna passar bättre.
  Denna dag var betydligt värre och mer plågsam. Vi blev bla påkomna när vi låg på rygg nedanför en mur (utslitna och det enda vi krävde var 10min vila utan att någon skulle se). En bil kom smygande och parkerade framför oss. Amanda flög upp i all iver och låtsades plocka skrot (dock fanns endast ett litet skräp som Amanda tog upp samtidigt som hon pratade för sig själv). Jag däremot låg kvar och viskade till Amanda, "skadan är redan skedd, vi är upptäckta. Ligg kvar och låtsas som ingenting)... Jag tror att jag avslutar där. Nästa vecka blir det städning inomhus, även där ett jobb som går ut på att göra rent efter sig. 
  Imorgon bitti hoppar jag på tåget och åker till Luleå över midsommaren. Längtar så! 
Och förresten, nästa helg är det Kiruna festivalen. Tänkte för er i utlandet som läser min blogg. Kom förbi och kolla hur vi har det vettja. Moraträsk kommer också! Kramkram / Slav Göran

Kommentera

Publiceras ej