När Nordanvinden viskar mitt namn..

3kommentarer

Hur i hela fridens namn ska man kunna vända tillbaka dygnet? I mitt fall är det krisfall. Det känns som att det börjar bli läge att sluta nattskiftet nu. Skolan närmar sig. Något som gör mig näst intill illamående. Just, precis, exakt nu i mitt liv känns det som att jag vill ha lov hela livet. Men vill och vill, det går inte. "Natalie, inse fakta förfan". Men å andra sidan. Det är nog bäst att jag kommer in i rutinen igen. Har typ simmat i flaskan och umgåtts i dimman nästan hela lovet. Riktigt roligt. Dock alkisvarning kanske?

Igår var det trettondagsafton. En lyckad afton.
Dagen startade med "barnfesten", en fest man har gått på sen man var lika lång som en linjal. Ungefär. Spelade lite på chokladhjulet, men ingen choklad hängde med i väskan hem. Egentligen förstår jag inte varför jag spelar? Nu gäller det inte bara chokladhjulet, utan allt som har med pengar och spel att göra. Jag har aldrig tur i spel, i alla fall inte när det hänger på just turen. Det hjälps inte hur duktig du än är på "chokladens värld" eller vem som trycker hårdast på lådan med sina nummer. Vi får se det såhär, "tur i kärlek, otur i spel"(?) Rätt lyckat trotts att jag kom hem tomhänt. Fick se lite juldans och hyperglada barn. Synd att jag inte utmanade ungarna i hoppborgen i år bara.
Senare på kvällskvisten var det ju tänkt att jag skulle gå på dansen.. men. Jag bojkottade byadansen och slängde mig på bussen som tog mig ännu längre norrut, mot K-town. Hade det hur trevligt som helst. Glöggen hade kanske smakat bättre varm, men det är ju bara småsaker. Skrattade mycket. Och när jag vaknade var jag rena rama mannen. Basrösten börjar bli en självklarhet efter kvällar som denna. Täppd i näsan var jag också. Varför? Hoppas jag inte snarkat i alla fall. Pratat i sömnen har jag garanterat gjort (haha). Vaknade av att jag skrattade till, plus att jag fick "sömnryckningar" lite då och då. Hoppas hur som helst att min "head to foot-kompis" kunde sova något så när. 
Tack för en kul-ful kväll gott folk!

Och idag. Städat en grislägenhet-somnat i bilen-varit ute med joggingskorna-hälsat på två glada kusiner som blivit en keyboard och gitarr rikare-druckit kaffe hos en vän (tänkt att vi skulle ta tag i viktiga saker men så blev det ej)-pratat i telefon med en bastubadare (jag varnade för fuktskada på mobilen).

Nu jävlar ska jag sova. Imorgon blir det tidig morgon. 

Bara ett ögonblick lyckades jag fånga. Här med sångkompisen, Kohnny Cash.

3 kommentarer

sovkompisen B2

07 Jan 2009 13:28

tack själv natta ;p haha. Har inte hört några snarkningar inte. Men om du hört någon flåsa som en flodhäst och trott att det varit en gubbe i rummet, så kan du vara lugn. Det var jag...

Sarkkie

07 Jan 2009 16:42

HAHAH! Kohnny Cash.. Nu tar vi det lugnt med alkoholen ett tag tycker jag. Det var ett hårt lov

Kohnny Cash

07 Jan 2009 17:14

Jag måste bara hålla med Sarkkie, det funkar inte.

men visst var det premiären nästa?

Kommentera

Publiceras ej