Friheten är ditt vackra namn..

1kommentarer

Vänskapen är din stolta moder
Rättvisan är din broder
Freden är din syster
Kampen är din fader
Framtiden ditt ansvar..

Imorse när jag skulle promenera till Luossaskolan fick varenda cell i kroppen köldskada. Trodde att jag klätt mig ordentligt, men icke sa Nicke. Mina ben var som frysta fläskfileér som senare började koka, när jag tagit mig in i värmen. Körde "skitsnacket" för två grupper med "skitungar", sen begav vi oss.
Nu tycker ni säkert jag verkar väldigt oseriös när jag säger "skitsnack", precis som att jag tycker att det vi redovisar om är skitsnack. Nej så är inte fallet, utan Natalie tycker bara att det passar bra att säga "skitsnack", då just samtalsämnet är skräp (smuts,skit) som vi slänger på marken, i vår egen miljö. Ni förstår säkert. Och "skitungar", varför säger jag så? Jo för att barnen troligen brukar kasta skit på marken, i alla fall vissa. Men efter att vi varit där och predikat kan vi sudda bort ordet skit. Nu är alla rena och glada.
Man kan alltså säga att jag och mina klasskamrater är rena rama "skitsnackarna". Det är precis vad jag känner mig som, en "skitsnackare". Och även precis, just nu lever jag upp till namnet ganska bra. Känner att jag snackar rätt mycket skit nu, nästan så att det stinker om det. Nog om detta. Skit i vad jag har sagt!
Idag är det fredag, jag sitter hemma och smörjer själen med musik. Jag är varken på väg på fest eller till Riksgränsen, utan jag sitter bara hemma och känner lugnet. Något jag inte gjort på länge.
På tal om hem, såg ni "vägen hem" igår, dokumentären/filmen om den skakande händelsen i Knutby. Kollade inte hela, men såna där sekter skrämmer mig. Känns som att "kaffesekten" och Nettan är ganska oskyldiga när man jämför med Knutby-sekten och Helge Fosmo. Nog om det.
Moster ringde precis. Det blir middag hos dem efter 17, tacos. Sen blir det möjligtvis lite gänghäng med the others.. 
Får se om jag beger mig till Gränsen imorgon. Något säger mig att det kan bli bra, men vi får se.
Adjö!


Hittade en gammal bild från förra sommaren. Ser den inte otroligt fri ut? Det tycker nämligen jag.

1 kommentarer

Bullan

13 Mar 2009 19:35

Är det inte i mörex så säg haha ;)

Kommentera

Publiceras ej