Det finns ingen mormor utom mormor..

1kommentarer

och mor är hennes sändebud.
Måste ta mammas ord i min mun: "Jag förstår inte dem som inte vill vara hemma. De som säger att det inte finns något att göra. Herre Gud, det finns ju hela tiden något att göra! Jag hade egentligen inte haft tid med något annat för jag har fullt upp här hemma.". Jag är dotter till en klok kvinna.
Helgen har gått ut på att forma och uppfinna nya ting. Det är ju nästa vecka, på lördag jag ska göra min "debut".
Kort därefter kommer ett julbord som ska gästas. Det blev tyvärr förhinder för mannen i mitt liv, i stället får kvinnan i mitt liv träda fram och ersätta en plats som bara hon kan göra. Jag och Amanda kommer käka upp allt kött på Ripan. Det är ett som är säkert. Jag är smickrad att du sköt upp din julmiddag till den 12, Amanda. Måste få det sagt. Kanske köttar på dansgolvet därefter. Har inte dansat offentligt på ett jävligt bra tag, det är ju trots allt lucia och jag gillar ju att dansa. Har inte polat så mycket med Alko Holen på senaste. Tycker bara att "han" ställer till det, nog för att han kan vara rolig ibland. Han får mig att må så dåligt efter att jag har varit med honom. Eller jo, vi tog en "snabbis" när vi skulle fira en 18-åring innan det där vita pudret kom utanför dörren, men det var allt. Man ska söka sig till de kompisar som man mår bra av. Det säger min kloka mamma och jag är klok som lyssnar på henne. 
Det finns så många goda drycker här i livet. Bob saft och julmust är gott. Annars är ju kaffe nåt jag får i mig varenda dag. Mormor visade den heliga drycken när jag var tio bast. Mormor är Gud. Men hon är i fast form och är en livs levande människa.
Nu menar jag absolut inte att Gud är av flytande form. Det är inte det jag menar. Eller det kanske han är, vad vet jag?
Hade!
Ett smakprov ur min kollektion. Just a little piece of my collection.
Sen har vi en t-shirt jag fick av mormor, "let's go surfing".
Yeah!

1 kommentarer

Bullan

07 Dec 2009 11:29

Natta jag ska ha första tjing på dina grymt snygga saker :D, ska du sälja? :D

Kommentera

Publiceras ej