Is she ready, is she ready for the floor?

1kommentarer

- Blanda drinken med en gaffel!

Hurra hurra hurra! Nu har Mandy Hoe fått blåsa ut arton ljus på tårtan. 
Blev lite orolig för min vän på tisdag, dagen före den stora dagen. Det enda hon visade var en känsla av stark oro och det enda hon frågade alla var, "hur ska jag spendera min sista dag i ungdomen?". Jag tror hon kände hur nära hon faktiskt var, att hon stod just framför tröskeln till vuxen livet. Men djupt inne såg jag en skymt av lycka och spänning.
Amanda, du verkar tro att du måste sappa förbi Barnkanalen och sitta och invänta Nordnytt. Det behöver inte vara så. Du vet ju vad jag har sagt, "Vi ska vara barn hela livet". Man gör det man vill och det man mår bra av. Vill man kolla Barbapappa så ska man göra det. Vill man kolla Nordnytt så gör man det. Tycker man om kaffe då dricker man det. Föredrar man jordgubbssaft sväljer man det istället. Listan kan bli lång.
Hur som helst tog min vän min hand igår. Hon valde att gå in i dimman med mig, trots att det var onsdag. Fyller man arton år så gör man. Ska det vara så ska det. Känner mig otroligt hedrad för att jag blev utvald. Tårta, härliga viner (blivit en finsmakare med åren) och framför allt en massa konstiga människor. Jag hade roligt. Natten var ung och Amanda var kung.
När hon kände att tiden var inne bad hon mig följa henne fram till porten. Jag stannade framför tröskeln medan hon tog steget över. Nu är du vuxen, jag är ett barn. Men om exakt 2 veckor och 6 dagar får vi vara vuxna tillsammans. 
Grattis. You’re my number one girl.

Tre ögonblick. Den sista har några år på nacken (haha)

1 kommentarer

mandy (no)hoe

10 Apr 2009 15:26

HAHAHA! :D du är för underbar <3

jag tänker då aldrig överge varken dig eller barnkanalen. jag hoppas verkligen att du håller min hand genom sommaren också, känns som att den kan bli farlig i år. men det bör väl 2 "vuxna" kvinnor klara? :)

Kommentera

Publiceras ej