När vårsolen lyckligt nu lyser..

0kommentarer


det brinner i hjärta och spis.. Gulli-gullan, koko som en gök..

Oh, påsken ger oss lov. Känns som att jag har lov till precis allt just nu. Så jävla skönt! (Jag förstärker med en svordom)
Soligt väder i flera dagar och igår var det den bästa dagen på länge (bortsett från slasket). Dock är det mulet idag men vi får hoppas att molnen gör plats för solen. Mycket endorfin utsöndras dessa dagar. Mer än vanligt. 
Och igår var det 50-års fest i Kalixälven med en drös folk. Dessutom god mat, snöbrottning och allsång i en lavvo. Det var nära att jag inte kom hem. Min kära mor tänkte visst lämna jippot utan sin dotter. Hörde när hon i hallen ropade, "Hejrråå". Jag flög upp ur stolen på glasverandan och frågade vart hon skulle. "Nåå hem...", svarade hon. Hon skrattade och påstod att hon trodde att jag var i bilen, men vem tror på det? Inte då jag, jag som känner henne bäst. Nog fast det inte hade varit hela världen att bli bortglömd. Jag erbjöds nämligen en sovplats i en husbil..
Nu ska jag säga hej då till min förtrollande farmor och camilla som ska åka hem efter en weekend här. Nu får jag flytta in i mitt rum igen. Sen blir det motion. Glad påsk!

Dagens citat: "Frisk luft i hög dos brukar ha samma effekt som sömnmedel".

Kommentera

Publiceras ej