Jag har en väg, att gå, jag ser yxan i krigarens hand..

0kommentarer

Jag håller på att svimma, strömmingens stank har spritt sig i hela huset. 
Familjen här på postvägen har fått för sig att käka surströmming och jag lider. Det luktar inte precis hallon om man säger så..

Det blev en galen fredag. Händelserikt och intressant må jag säga.
Som bestämt startade vi med middag hos Johanna, med tända ljus, vin och ljuvlig musik. 
Senare på kvällen dök en bunt med glada klasskompisar upp. Singstar tog över och det dansades hit och dit. 
Ännu en gång åkte piggelindrinkarna fram och vissa blev så yra i bollen att till och med en chipsskål var svår att hålla i handen. Och skånskan var svår att sluta med när man väl börjat. 
Natten avslutades under en stjärnhimmel med tre mysiga människor. Insåg att det var dags att tänka på refrängen när ögonlocken började kännas som bly. 
När jag vandrade hem var det ljust och klockan alldeles för mycket. 

/ Teskeden


Bildbomb
I ett av korten hittar ni Farbror Barbro.

Kommentera

Publiceras ej