Good enough to waste some time..

0kommentarer

Idag är det söndag och jag sitter i källarn. Har gjort upp en brasa och nu fyller jag rummet med musik. Skruvat upp volymen till max och nu bubblar det i hela kroppen plus att hela huset skakar. 
Ibland är det bästa som finns att vara ensam hemma.. 

Helgen som gått får helt klart godkänt. Tänkte göra en liten överblick.
På fredagen efter skolan drog jag och sex andra människor till bowlinghallen. Det började lysande för min del, kände att segern var nära. Jag såg ljuset, jag såg hedern men plötsligt ställde sig Joel ivägen. Även Carl, som inte visat sin bästa sida i början av spelet drog om mig i slutet. Fast en tredjeplats är inte heller så pjåkigt!
Senare på fredagkvällen blev det rai-tan-tai-tan. Hade trevligt men kvällen blev lite mystisk.
Snurrade runt med en bil, hoppade runt till musik och sen avslutades allt med en kladdkaka.
Lördagen blev mysig. Steg upp riktigt tidigt trots en lång natt. Hade planerat att åka till Luleå med päronen, men käppar sattes i hjulet och allt blev inställt. Istället för att lägga mig i sängen igen begav jag mig till gymmet.
 "Sova hinner man göra i graven!".
Senare kom mamma förbi och höll mig sällskap, hade ett minikafferep bara hon och jag. Efter en stund med mamma slog jag en signal till de två vännerna för att föreslå en bowlingmatch. De två var rätt slitna med gick med på förslaget ändå. Spenderade senare en lång stund i en gunga där jag lyckades skaffa mig ännu en magruta. Efter att jag fällt några glädjetårar blev det taimat för hela slanten.

 

Kommentera

Publiceras ej