Känn lugnet & bli lika gammal som en padda med sköld..

0kommentarer


When she dance we call her Macarena

Då var helgen kommen, och leendet lite större än i början av veckan.
Hade planer på lite "rai-tan-tai-tan" ihelg, men planerna ändrades och pyn kallar. 
Det finns inte mycket att klaga över en dag som denna. Solen skiner och jag likaså.
Det blev som vanligt en "After school" på Safari idag.
Under fikat fick jag en idé om att börja hyra ut en av mina vänner, till människor som kan ha nytta av henne. Jag tänker göra det här lite mot min vilja, eftersom jag mer än gärna vill behålla henne för mig själv.

Är ni en stressad själ, som har svårt att känna lugnet? 
Då vill jag tipsa er om min kära vän Serena som har en förmåga att sprida lugn kring sig.
Nu kan ni strunta i yoga-passen, meditationen och alla harmoniska cd-skivor med delfinljud.
Om man har en gåva anser jag att man ska använda den och dra nytta av den.
Det enda ni behöver göra är att skicka ett sms med texten "Macarena" till 72266 och sedan kommer jag meddela när ni får tid. Även fax går bra. Om du hör av dig inom 5 dagar så blir du automatiskt med i tävlingen om resan till vackra Italien.
Och jag har garantier, Serena gör ingen besviken!

Här kommer ett litet "utdrag" från Fikat på Safari, som beskriver min vän ganska bra.

Serena har en busstid att passa, avgångstid: 13:50.
Trots detta sitter Serena ännu kvar vid fikabordet när klockan är 13:45.
Mitt i ett samtal frågar Serena, "Men gud, vad är klockan?" (vill bara tillägga att "Men Gud" är en fras Serena använder mer än ofta).
Jag kollar på mitt arbandsur och säger tiden med en allvarlig röst.
Serenas reaktion på svaret kan av många uppfattas som lite märklig. Men vi som känner henne rynkar inte pannan desto mer.
I stället för att fara upp ur stolen och ge sig iväg mot busshållsplatsen lutar sig Serena bakåt i stolen, ler och säger, " Jaha, 5 minuter. Äh, men då är det lugnt!". Hon tar till och med av sig sin kofta.
Självklart är det en vän med hjärtat i halsgropen som springer mot busstationen kl.13:50.
Vi andra håller tummarna och tänker, "Hoppas bussen är fösenad".

Bland allt lugn i Serena finns mer än mycket galenskap. Tro mig.
Hon underhåller gärna med bl.a. dans om så önskas.

Återigen lite Intern humor. Tack för mig.
 

Kommentera

Publiceras ej