"Tjena pärlan, ska du köpa lite gräs?"

2kommentarer

Haft en trevlig onsdag.
Började skoldagen med den finska sporten boboll, kyligt och roligt. 
Senare under svenskalextionen fick vi öva minnet. Skulle bl.a skriva ner 15 osammanhängade ord och sedan byta med kompisen bredvid. Dessa ord skulle sedan föras in i en liten berättelse, för att lättare komma ihåg dem.
Kan visa ett litet exempel.
Mina Ord: Isbjörn, pärla, gräs.....
Amandas Historia: Plötsligt kom det en isbjörn förbi och sa, "tjena pärlan, ska du köpa lite gräs?"
När skoldagen var slut kände jag mig konstigt nog normal(?). Det var inte alls lika snurrigt i huvudet som dagen innan, då matten pumpat ut allt och lämnat kvar ett tomrum.
Tråkigt nog var min vän Joel slut som artist även denna dag.
Vid skåpen
 - Hur står det till?
- Jag gick in i väggen på Biologin. 
- Jag höll på att göra samma sak, men jag vände om.

Senare på eftermiddagen har jag käkat en daimglass med Macarena, varit på "träffpunkten", sparkat fotboll och sedan kollat på när mina päron styckat kött. 
Det sistnämnda var inge vidare alls.
Nu blir det att sova i världens skönaste säng, för att imorgon vakna upp och följa schemat där det står, fysiklabb och sjöexclusion.



                     En favorit

2 kommentarer

Guldskeden

18 Sep 2008 22:12

Gårdagen var en dans på rosor jämfört med idag, kändes ungefär som om jag sprang in i väggen på eftermiddagen..

Anonym

23 Sep 2008 19:30

jag tycker att det är dags för uppdatering här!

Kommentera

Publiceras ej