Ta ingen skit..

0kommentarer

Det känns i luften när det är söndag.
Det är svårt att andas här inne..

Igår, lördag var det tänkt att jag skulle umgås med mina vänner på kvällskvisten. Jag dök inte upp trots avtalad tid, eftersom jag fick ett annat uppdrag som jag inte kunde tacka nej till. 
Först och främst bjöds jag på en massa lördagsgodis och sedan fick jag göra det jag helst av allt gör på en lördagkväll, berättar rövarhistorier med inlevelse och ljudeffekter. Uppdraget var egentligen att söva vitaminerna, men det råkade blir det motsatta. Med ögon stora som pingisbollar låg dom i sängen medan jag improviserade hej vilt. Det dröjde länge innan de smås ögonlock rullades ner.
Varulven jagade hem mig i natten och det enda som lyste upp gatan en aning var fullmånen. 
Mina kamrater var besvikna, men jag vet precis hur jag ska gottgöra dem.

En liten Konvesation som jag tycker är värd att nämna

Vi sitter vid köksbordet när min ena kusin talar om en sak för morfar.


A - En kompis i skolan säger att ICA har bästa frukten i stan. Hon säger att det kryper maskar och djur i frukten på Coop.
Morfar
- Nä men, vilka svamlerier!

A - Men hon säger bara så för att hon har närmare till ICA än till Coop, och för att jag bor närmare Coop. Jag har till och med drömt om att det har krupit maskar i våra äpplen.

Morfar - Men säg till den där kompisen att på Coop låter dom minsann inte köttfärsen ligga på golvet. Plus att man får färsk köttfärs om man handlar på Coop, där datumet stämmer!


Grynets lag nummer 8: Ta ingen skit!

Kommentera

Publiceras ej