I am sailing, I am sailing..

0kommentarer

home again. To be near you, to be free...

Bussen är inte så tokig trots allt. Här kan man åtminstone bara sitta och göra absolut ingenting. Chauffören fixar så att man kommer hem, medan du själv kan försvinna från verkligheten en stund. 
Idag flög det omkring tankar i huvudet på mig som aldrig förr. Ett tag kändes det som att jag inte befann mig på bussen längre, utan att jag istället seglade på en liten träbåt i ett dike i schweiz (?), eller något.
Kvinnan som slog sig ser på sätet bredvid mig måste ha duschat i parfym. Antingen var det något i parfymdoften som fick mina ögonlock att rullas ner, eller så var jag helt enkelt utmattad. Vaknade när bussen tvärbromsade och självklart väntade cykeln på mig bakom busskuren.

Nu ska jag dricka kaffe och äta en damsugare. Sen blir det att sätta i en plugg. 
Ajdöken sa fröken.. eller elgen!

Den rockade då och den rockar än idag!
Jag säger bara.. yeah!

Kommentera

Publiceras ej