Memory loves you..

2kommentarer

Det är söndag och enligt klockan är det dags att krypa under täcket. Tänkte köra en kort sammanfattning över veckoslutet innan jag släpper in John Blund i mitt rum.  
På lördag blev det återträff med gamla klassen. Lagade rena rama dundermiddagen med marängsviss och andra godsaker till eftrrätt. Vi drog upp gamla minnen som tröck fram ett och annat skratt må jag säga. Magnus berättade om en oförglömlig händelse som inträffat på lekis, då han för första gången blottat sitt hjärta för en tjej. Kärleken blev tyvärr inte besvarad utan istället blev fickan helt utom sig och började gråta hysteriskt, medan hon talade om för oss andra att hon skulle klippa av sig håret. Något år senare flyttade hon från orten, förhoppningsvis av andra skäl. Detta är något man tolv år senare kan skratta åt, men man har förståelse över att "pojke 6 år" blev förkrossad.
Kvällen följdes av en egengjord tipsrunda som enligt alla utom skaparen själv var väldig speciell. Det blev även charader och några dansmoves på discogolvet.
Avslutade kvällen hos Macarena, där jag stannade långt efter midnatt. Blev senare hemskjutsad av en vän med en kärringhonda, i regnet.


Klassresa-07
Idag, söndag har vi haft mattestuga i Ormen Långe. Stundtals gånger trodde jag att jag skulle tuppa av. 
Det hade till och med varit roligt att rensa ett utedass med er två. Det är det ingen tvekan om.
Även mormor och morfar fick ett besök på kvällskvisten. 

Nu knackar John Blund på dörren, ¡Hasta la vista!


2 kommentarer

anonym nunna

06 Oct 2008 15:33

HAHAHAHA VICKY OCH MANGE :D stackarn..

mandooka

06 Oct 2008 16:36

det gick vilt till i mattestugan, minst sagt. den spetsade flugan missade jag dock, kanske lika bra? :>

Kommentera

Publiceras ej