He'll take you to the candy shop..

2kommentarer

De första snöflingorna har fallit. Detta är något som hos vissa skapar en oerhörd lycka och hos andra en suck. Jag ligger någonstans där emellan. Snön har jag inget emot men tanken på att det snart kommer vara mörkt tjugofyrasju gör mig yr.
 Hade ett intressant och ganska oseriöst samtal med en kamrat i dag. Frågan var om man ska testa ljusterapi under denna mörka del av året. Det ryktas om att det ska vara som rena medicinen mot årstidsbunden depression,  seasonal affective disorder. Det är en sjukdom, tro det eller ej.
Vi får väl se om det blir så allvarligt att jag måste ta till denna terapi, jag är tveksam. Min kamrat hade i alla fall koll på att denna terapi finns i Luleå, om någon är intresserad! 
Nog om detta.

Då var v.41 igång och vi är inne på onsdag, här går det undan.
Kom från träningen med gubbarna för ett tag sen. Hade riktigt roligt idag!
"The Candyman" satt på läktarn, vi som pratat om honom på vägen hem från skolan. Jag tyckte jag såg en blixt från en kamera medans jag sprang med bollen. Läskigt? Slängde en blick på platsen var han suttit innan jag gick från sporthallen, i hopp om att finna en karamell.

Och Igår fick jag agera barnvakt, något som faktiskt var underhållande. När det gäller mina kusiner så kan man faktiskt längta efter att få vara just barnvakt. Jag gillar att sitta och bolla värderingar och idéer med en sjuåring, lyssna på kärlekshistorier och problem som för mig skulle vara en droppe i havet.
Den här gången var det endast jag och Ella. Det första vi gjorde var att steka blodpudding som enlig Ella var bland det godaste hon ätit ("joo tjena"). Senare satt vi och pysslade länge när plötsligt flickebarnet plockar fram ett paket med arracbollar ur skafferiet. Med en stort leende kollar hon upp på en förvånad Natalie och frågar, "ska du ha?". Naturligtvis nickar jag eftersom arracbollar är mina favoriter, men hur kan en sjuåring gilla dessa bollar?
- Vad frånt att du gillar arracbollar, Ella!
- Mmm, men jag äter ju till och med kebab.

Tiden gick och under den här tiden lyckades jag till och med göra en idé till verklighet. Kollektionen "Frutti del amigos" blev klar! 


2 kommentarer

mandi

04 Oct 2008 14:38

åh, ananasen går inte att beskriva med ord!

Lizi

21 Oct 2008 22:17

haha va söta:D

Kommentera

Publiceras ej