Sunday, Bloody Sunday..

0kommentarer

Det är söndag, behöver jag säga något mer?
Eftersom jag vet att timmarna brukar springa iväg när man är ledig ska jag försöka ta vara på dem idag.
Klockan är 1200, jag har ätit frukost och kollat nyhetsmorgon. De pratades bl.a. om matföretaget Lidl som hade hällt frätande medel över deras sopor för att hindra hemlösa att äta från dem... Mycket lärorik diskution. Eller inte.
Nere i källarn spelas Bruce Springsteen (The Boss) på hög nivå. Jag vet inte riktigt vad de vuxna gör där nere, men jag tippar på att de städar.. eller dansar kanske. 
Ska strax ut och andas in frisk luft och efter det blir det besök hos morföräldrarna, även plugg är inplanerat. Senare ikväll blir det innebandy och "Ensam mamma söker". Nu undrar ni säkert varför en som jag kollar det pogrammet, och då svarar jag bara, "därför".

Nu börjar julen krypa sig på. Jag längtar nu. Tanken på tända ljus, tomtar, glögg, Alladinaskar och Kalle Anka gör att det pirrar i kroppen. De kommande julklappar får mig också att dra extra på smilbanden. Julkänsla är mysig!

Och till läsaren "Closest" vill jag bara säga, "Kina, here we come"... 
Det är bara en tidsfråga när vi kommer sitta på planet.

Kommentera

Publiceras ej