Crystal bits of snowflakes..

0kommentarer

all around my head and in the wind..

Vi går mot juletider. På söndag är det första advent, ett ljus ska tändas och en lucka ska öppnas. Mysigt. Synd bara att tiden då man ansåg att julkalendern var ett av det bästa under julen är förbi. Det var inte med lite spänning man steg upp på mornarna för att öppna en lucka och slänga sig framför tv:en. Jag vet att jag inte är ensam om att tycka att "Mysteriet på Greveholm" är storslagen, rätta mig om jag har fel. Det är den bästa julkalendern genom tiderna. Även om "Trolltider" ligger hack i häl. Jag var för liten för att följa avsnitten på tv men flimerna har rullat om och om igen här i vårt hem, något som märktes när jag kunde sångerna från filmen utan och innan. De små trollen, häxan Mara, fen Dorabella och Vätten med den gråa mössan förtrollade mig totalt. De teskedshöga små varelserna bodde under bron i människohuset, i stubbar, i en gammal ryggsäck och i en svamp. Jag var helt såld må jag säga. Tänk om den världen ändå kunde existera..

Helgen har varit efterlängtad. Lussebak är inplanerat som jag ser jag fram emot. I övrigt har det inte hänt något väldigt speciellt på sistone som måste nämnas. Självklart har det varit en del ljusa plunkter i vardagen, bl.a. "snöbrottning" förra helgen som kanske kommer leda till förkylning. Vi hoppas att immunförsvaret står emot, men det ser inte så lovande ut då den ena näsborren är täppt.
Nu ska jag smörja själen med härlig musik och sedan bär det av till grandma´s place där två ungar väntar. Senare på kvällskvisten ska jag lira pingis med David.



Orginalet är nice, likaså denna.

Kommentera

Publiceras ej