Oh Boy!

1kommentarer

Oh boy! Vilket vackert väder, solen skiner idag.

Det känns i luften, det känns i kroppen. Vilken härlig dag!
När solen kikar fram spricker ett léende upp hos oss alla. Det fick jag bekräftelse på igår, när jag med en mjukglass i handen gick runt på stan. Det syntes på långa vägar att alla var glada åt att solen var på besök.
"Goddag Herr Sol, trevligt att du kunde kika förbi. Blir din vistelse långvarig? För oss får du stanna hur länge du vill."
När solen skiner, skiner vi.

Idag är det Lördag och imorgon är det morsdag.
Jag cyklade nyligen ner till konsum för att inhandla ingredienser till mammas tårta och två trisslåtter.
När jag kom tillbaka från affären fick jag se min min bror försöka återuppleva den gamla goda tiden med att kolla Nils Karlsson Pyssling. Han såg ut att trivas framför tv:en, men det sorgliga är att han kallar Nils och Bertil för bögar. Ibland är det tragiskt hur ens åsiker kan förändras så med tiden.

Nu ska jag låta Bagarnatta ta över min kropp och jag kan lova er, mamma kommer inte bli besviken.
Nattas bak luktar gott.

Tjilivippen!

1 kommentarer

sbebebebe

25 May 2008 22:51

haha vadihelvete! du kan ju inte skriva att jag tycker dom är bög när jag själv är den största morgonrocksbögen genomtiderna med turbanen på huvet

Kommentera

Publiceras ej