Väckarklockan

0kommentarer



God morgon alla pigga och glada!
Käkat frukost nyss, ska börja packa och göra mig iordning för en skotertur till älven. Undra om resten av gänget har vaknat? Om jag får gissa så ligger hälften och sover. Vi börjar med Amanda, hon har troligen ställt klockan på 9, stigit upp, kollat på termometern, nästan ryst av de kalla siffrorna och sedan gått och lagt sig för att sedan vakna igen klockan 10  i hopp om att det bara är en entalssiffra på termometern. Eller jag ångrar mig, känner jag Mandodiao rätt så ligger hon och sover som en stock. Är det så att de visar sig att hon faktiskt stigit upp, ätit frukost och gjort sig i ordning så chockar hon mig till hundra. Dags att ringa Mandodiao och kolla hur det har gått till !

Fem minuter senare

Det blev ingen surprise här inte. Amanda låg och sov! Det var mamma Katta som svarade, och jag hörde redan på hennes tonläge att det fanns en sovande i hushållet. Men jag fick väcka henne och nu är Mandodiao vaken!
  Då kommer vi till Liz Grynet, vad kan hon tänkas göra i denna tidpunkt. Jag tror att hon sover. Ann-Britt kommer förmodligen svara och sedan föra telefonen till den sovande Liz öra. När jag sedan får prata med Liz så kommer hon med hennes trötta, mjuka och söta röst att säga, "heeeej" eller "goodmorgon".
Upp till bevis!

Tio minuter senare

Tio poäng! Liz sov! Men det var inte mamma Ann-Britt som svarade utan efter tio signaler var det Grynet själv som fiska upp telefonen. Det blev ett "heeej" som hon gav ifrån sig och nu kan vi glädjas åt att även Grynet är vaken.
  Men vad gör då Serena och Julia? Eftersom Mackarena har sovit över hos Bullan så ringer jag dit. Om jag först ska gissa så tror jag att dom är vakna, och detta på grund av att Bullan ofta är i tid osv. Vi får väl se...

Fem minuter senare

Yesbox, de var vakna men det hade faktiskt nyss klivit upp. Det gick bara en signal innan Julia svarade, "Lindmark".
Vi kan då kort sammanfatta att jag känner mina kompisar väldigt väl.
   MOT STUGAN GIRLS!

image19
Kalixälv

Kommentera

Publiceras ej