Abrakadabra

0kommentarer


image39

Lovet har gått fort som vanligt. Personligen har jag spenderat mina påskdagar i min stuga där jag haft sällskap av mina polare. Haft ett grymt skönt men ändå fartfyllt lov. Men nu är det bara två dagar kvar av lovet. Kan man göra annat än att sucka?
Just nu vill jag bara ha sommar! 
Tänk om man hade haft övernaturliga krafter och kunde trolla fram sommaren?
Jag kanske borde ta och leta fram min gamla trollstav som ligger i källarn. Trollstaven som jag tvingat mamma att köpa när jag var liten. Jag hade hotat henne med att hoppa ner i Nikkinäkesjön och låta Nikkinäcken ta mig om hon inte fixade en trollstav och mantel åt mig. Det var på den tiden då ingen kunde nämna namnet Nikkinäcken utan att alla barn blev blåa i ansiktet och pissade på sig. Mamma visste att jag aldrig skulle doppa tårna i sjön där Nikkinäcken bor men trots detta blev trollstaven min, men någon mäktig trollkarl blev jag inte. Det var helt enkelt omöjligt att göra trollkonster med den staven så det dröjde inte länge innan den hamnade på hyllan.
Men tänk om det finns mirakel som Sussie Tapper sjunger, tänk om staven börjar fungera? Hade den gjort det så hade jag gått ut genom dörren och förvandlat allt vitt till grönt, för jag längtar efter sommarn så att det gör ont i lilltån.

Nu ska gå ner till källarn och leta.

The View - Claudia

Kommentera

Publiceras ej