Blixtar och dunder, magiska under

0kommentarer

Seg uppdatering på sistone.
Nu är det ljust dygnet runt, nu är det sommar här i Norrland.

Äntligen har mitt efterlängtade lov startat!
Det enda som sviker en just nu är vädret. Jag tror att sommaren har gått och gömt sig. Måste jag ge mig av för att leta, eller kommer den hit snart?
Vi har fått smaka på Tors vrede i några dagar nu och jag börjar bli förjävla mätt.  
Jag vill ha sommar, riktig sommar, solig sommar!
Men jag ska inte brusa upp mig, den dyker säkert upp snart hoppas jag. Och gör den inte det så kommer jag hur som helst åka till Grekland den 29 juli.
Men mamma är som vanligt positiv, "Det är ju härligt med lite sommarregn".

På måndag började jag sommarjobba, efter skolavslutningshelgen, en helg som man inte kan klaga över.
Fredagen var magisk. Vädret var på topp, likaså  vännerna och jag.
Norgeresan med klassen blev också kanon, har aldrig tänkt på hur vackert Norge egentligen är. Det var till stor del vädrets förtjänst att dagen blev så härlig, men även klasskamraternas.

"Mer än mycket hänger på vädret."

  
  

Kommentera

Publiceras ej