Uppe med morfar

1kommentarer

Lördag

Väckarklockan ringde 04:50. Ett ögonblick trodde jag att det var personen som ringt 4 gånger under natten som ännu en gång slått mitt nummer för att berusat babbla en massa osammanhängande saker. 
När jag greppade att det var väckarklockans signal satte jag mig upp i sängen för att sedan ge mig ut på byn och agera Postbärra.

Trots sömnrubbningarna blev morgonen härlig.
Att stiga upp tidigt en sorlig, varm morgon är bland det skönaste som finns.
Vilken känsla det är att öppna ytterdörren, känna doften av sommar, ta cykeln till sin morfar och känna att man är den enda som är vaken. 
Medans fåglarna sjöng sin morgonsång och resten av byn låg och sov åkte jag och morfar runt på byn och delade ut morgontidningen.
Efter arbetet blev det kaffe och korsord.



Om ni nästa sommar ser en filur färdandes på en postcykel så är det kanske jag.
Tidningsutdelning = sommarjobb 2009

1 kommentarer

din ven

01 Jun 2008 18:57

Du behöver inte känna dig tom min vän. Du var med oss hela kvällen, nu även i bloggen :)

Kommentera

Publiceras ej