En plan går i kras

1kommentarer

Det är snart dags att sadla av. Två veckor kvar av skolan. 
Jag ska fan se till att det blir en oförglömlig sommar i år, känner att jag är värd en supersommar.
Fan, vad vi ska leva och leka hela sommaren.

Idag är det måndag, början på veckan.
Har lite press på mig eftersom jag måste skriva fördigt ett samhälls arbete till torsdag. Måste rappa på.
Har också planerat in en friluftsdag med skolan idag. Alternativ Narvik segrade.

Kom att tänka på luleåresan i fredags som blev en speciell och lärorik resa.
Jag tackar mina två vänner.
  På tåget mot Luleå fick jag sitta och titta på när mina två vänner satt och gungade deras huvuden fram och tillbaka medans musik dundrade i deras öron. Det blev ingen musik för min del eftersom jag hade glömt hörlurar hemma, som var otroligt irriterande.
Min underhållning fick blir att tjuvlyssna på en utländsk familj snett bakom mig. Men när min ena väns ipod slutade fungera stod det skadeglädje i min panna. 
  Blev en del stress på stan. Först frissan sen kolla runt i affärerna.
Just innan tåget skulle gå sprang vi in i en "take away" affär för att köpa med oss något att äta. Väl inne på affären hann jag både finna en svetting gubbe som stod vid kassan och ett pubushår i en av mackorna. Jag förstod att stället inte var av min smak och försökte desperat slita mina vänner därifrån. Men hungern var för stark, dom blev blida och kunde inte begripa sig på vad jag babblade om.
Hur som helst kom vi alla tre ut med varsin påse med en macka i. Jag förstår fortfarande inte hur det kommer sig.
  Väl på tåget kom vi överrens om att lura konduktören med att vi hade stigit på i Boden. Min vän, min tankspridda vän, som är lite av en syndare kom med den "geniala" iden som hon senare förstörde totalt.  
På något konstigt vänster lyckades min vän glömma bort planen vi lagt upp någon minut före och därmed slängde hon bort hela 20 kr. Nog för att hon alltid har gillat att förvåna folk, men denna gång lyckades hon även förvåna sig själv.

Konduktör: - Jahapp, var har ni stigit på tjejer?
Jag: - Boden..
Tankspridda vännen(en halv sekund senare): - LULEÅ! 
Konduktör (mycket misstänksam blick mot mig) - Okej, Luleå alltså..

När konduktören lämnat kupén riktades två väldigt arga blickar mot en skärrad vän som inte förstod vad som hänt.


Ny frisyr och nya örhängen

1 kommentarer

din ven

03 Jun 2008 17:18

jag tycker att din vän verkar vara en mkt trevlig prick men ALLA indianer i kanoten minsann :)

Kommentera

Publiceras ej