I like candy..

1kommentarer

Söndag
Halsen skaver. En till krasslig dag, det här gillar jag inte!
Men en bra dag ändå, varit med mamma hela förmiddagen. "Pigan, det här är en perfekt mysdag, du är sjuk och jag är ledig."
På eftermiddagen körde jag bil med Kent, till en mack i Vittangi som inte var öppen och senare blev det jordgubbar och mina vänner. 
Och nu har jag sett klart filmerna, de filmer som satt igång en massa tankar i mitt huvud.

Candy
Jag älskar verkligen den här filmen.
Det är både en vacker och sorglig historia som handlar om två unga människors liv. 
Ben och Candy blir förälskade i varandra och deras kärlek sprudlar och är lika vacker som kärlek ska vara. Men heroinet bryter ner paret och varje dag går ut på att få tag i pengar till knark, men tankarna på ett nytt bättre liv finns där, men rinner dem ur händerna. Sakta förvandlas himmel till helvete, och allt förblir ett minne blott.

När filmen tog slut satt jag tyst, berörd och rödgråten i soffan. Vilken underbar film!
En absolut sevärd film med två suveräna skådespelare, Heath Ledger och Abbie Cornish.

Heath, du är så fin. En stor stjärna saknas på vår jord.


Filmen får 4/5 ballar

1 kommentarer

Anonym

17 Jul 2008 23:10

så bra var den inte :P

Kommentera

Publiceras ej