Han söker lite tröst så han talar ut..

1kommentarer

Sol hela dagen. Det gillar vi.

Idag har jag varit på Pajalamarknad.
Åt en souvaskebab och sen åkte vi hem. Värt!

På vägen hem stannade vi på masugnsby hembygdsgård. Marcel berättade om sin oförmåga att känna igen folk. När Amanda tog hans hand gick det lättare att klämma fram orden. Hon vet hur det känns.
Det lät typ så här.
" Det är ett handikapp. På marknadsområdet kom det fram en kille med solglasögon som började prata med mig. Jag kollade på honom frågandes. Han tog förgivet att jag kände igen honom när han tagit av sig glasögonen. Vi småpratade en stund och jag var trevlig. Men när han senare passerat, vände jag mig om till Ann-Britt och frågade, vem fan var det där?"
Det visade sig vara en person han borde känt igen. Vi kan inte skylla på att han blivit senil eftersom han inte kommit fram till det stadiet än.
Tror Amandas själsfrände är funnen. 
Hon är 17. Han är 50.
Och liz, hon är helt tvärtom. Hon kan ju till och med folks fyra sista siffror, plus vad dom hade för sig i fredags.
Vi människor är olika. Tur det.

Ikväll blir det film.
Candy eller Alpha dog.
Innan filmkvällen måste jag cykla förbi världens bästa morfar. Jag har köpt hans favorit kolor på marknaden.
Ska överraska honom nu på kvällskvisten.

 

Och Amanda, jag vet att du tror att det kommer bli en ejhändelserik sommar. Men du har fel. Det ska jag se till !

God afton!

1 kommentarer

amnda

05 Jul 2008 02:08

det får du gärna se till :)

Kommentera

Publiceras ej